Enkhuizen: Westeinde 101, 1601 BK
Bovenkarspel: Geerling 8a, 1611 BT

Kwaliteit & samenwerking

Kwaliteit

De Steenuil Zorg heeft een ondernemende en innovatieve houding in de richting van cliënten, ketenpartners en de samenleving in de breedste zin van het woord. Uitgangspunt is een professionele organisatie met een gezonde bedrijfsvoering, waarbij wordt voldaan aan de behoeften van zorgvragers en de voorwaarden van contractpartners. De Steenuil Zorg zorgt ervoor dat de kwaliteit en continuïteit van de zorg en de organisatie te alle tijden zijn gewaarborgd. Binnen De Steenuil Zorg is voortdurende aandacht voor kwaliteitsverbetering gemeengoed. De Steenuil Zorg is sinds 2013 gecertificeerd en heeft in 2022 de overstap gemaakt van HKZ naar ISO 9001:2015. Onze jeugdmedewerkers zijn SKJ-geregistreerd en hebben een lidmaatschap bij de BPSW.


Samenwerking

De Steenuil Zorg is zich continu bewust van de omgevingsdynamiek en de behoeften die vanuit de omgeving ontstaan. Wij zien omgevingsinvloeden in principe als een kans. We spelen hierop in zodanig dat de individuele behoeften en wensen van cliënten worden bevredigd. Daarnaast streven wij ernaar om vragen van onze ketenpartners adequaat te beantwoorden. Wij zien samenwerking als een belangrijke activiteit in onze dynamische omgeving. Enthousiast investeren wij in het verkennen van en deelnemen aan samenwerkingsverbanden, mits deze verenigbaar zijn met het individuele belang van De Steenuil Zorg en haar cliënten en medewerkers. De Steenuil Zorg is zich bewust van de interne kracht en capaciteiten om te kunnen komen tot professionele zorg- en dienstverlening. Wij zijn ons echter ook bewust van zaken die niet intern kunnen worden opgelost en zien hiertoe de meerwaarde in van het inschakelen van externe partijen. Wij zien samenwerking met externe partijen niet als een tekortkoming, maar als een kans op versterking van onze organisatie.